יום רביעי, 5 במאי 2010

פשטידות, הסיפור האמיתי

פוסט לשיעור פשטידות וקישים 

מה זאת פשטידה ?
פשטידה היא קודם תוצר של שאריות מאוכל שנעשה בהקפדה על המאפיינים שעושים אותו מזין -שרוכך במידה שלא הרסה את ערכיו, טעים - שהסוכר הטבעי שלא הפך לקרמל אופייני , שכיף לאוכלו - שהוגש בגודל שיהיה נוח לאכול ממנו.

אחרי שקיימות שאריות שעברו את מבחן המזין טעים ושכיף לאכול צריך לחמם תנור ל180 מעלות במצב אפיה ולקשור את כל המרכיבים לכדי תערובת עסיסית וטעימה.

המילה הנרדפת לפשטידות בארץ הוא גבינות, כן גבינות ולא גבינה, כמה שיותר גבינות כך הפשטידה תהיה עסיסית וטעימה יותר, וזה לא רחוק מהאמת, אבל לזה לא התכוון המשורר או יותר נכון השף שהמציא אותם, אלה הוא חשב איך לנצל בקלות שאריות שנעשו בתשומת לב וכך הוא ראה זאת בעיניו:
*תבשיל פטריות סמיך ועשיר עורבב על ביצים טריות והפך למין מקשה עסיסית שהיה ניתן להגיש כתוספת חדשה בצורה חדשה או כמאפה שמתאים למזנון חלבי קר.
*סלט תרד ולימון הוקפץ קלות במחבת לוהטת עם חמאה ועורבב עם חלמוני ביצה וקצף של ביצים אשר נתנו למאפה נופח אוורירי ועשיר יותר.
*המצאה אמריקאית להפיכת תבשיל בשר למאפה עשיר ליום המחרת, לרכז את התבשל כמה שאפשר, לצוק אותו לתבנית אפייה ולאפות אותו בתנור שעליו בצק פריך, עלים או פילו מעוטר בצורות משאריות בצק.

מה אנחנו הישראלים החכמולוגים עושים, מאדים ירקות במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב מרככים אותם (הירקות) יתר על המידה, טוחנים אותם ומערבבים לתוכם כמה שיותר גבינות ועם אפשר שמנות וזולות וקצת ביצים. לישראלים משום מה נראה שביצים זה מוצר "לא בריא" וגבינות רק הופכות את המאפה לטעים.

כדי להכין פשטידות טובות צריך קודם לדעת להפוך חומרי גלם למזינים, וטעימים ואחרי זה לחברם בעזרת ביצים ולפעמים מעט קמח מכל סוג ולאפות אותם כמה שיותר קרוב לזמן ההגשה אך לחכות שיתקררו לחלוטין ויהפכו למקשה אחת.
ניתן לתבל את המאפה בגבינות בעלות טעם חזק ובעזרת עשבי תיבול טריים.

כדי להפוך פשטידות לחלק מאורך חיים בריא צריך לדעת לא להרוס כבר מהתחלה את חומרי הגלם שממנה עשויה הפשטידה ולאפות בתבניות קטנות ואפילו אישיות, וכך יהיה אפשר באמת לנצל מעט שאריות שנשארו ולאוכלם יום למחרת כמנה חדשה ומפתה.

מה זה קיש?
קיש זו פשטידה שבבסיסה יש בצק כל שהוא אפוי למחצה ומילוי של פשטידה.

מה זה פאי?
פאי זה בדיוק כמו קיש רק שיש בצק למעלה ולפעמים גם למטה.

פשטידה טובה מורכבת מירקות פשוטים וטיבול נועז של גבינה עשירה וחזקה או נקניק מתובל היטב, עשבי תיבול ועוד מרכיבים שבאופיים הם עוצמתיים בטעמם.

כדי לקשור פשטידה נהוג להרחיק כמה שאפשר נוזלים מיותרים ולא מתוך הירקות אלה רק אלו שפשוט יצאו מהם כחלק מתהליך הריכוך, ולערבבם עם ביצים טריות אשר בחום ייקרשו ויתפשו את שאר מרכיבי הפשטידה.
ניתן במקום ביצים לערבבם עם קמח מסוגים שונים אשר העמילן שלהם יתפוש ויקשור את כל מרכיבי הפשטידה.

תמיד לצנן את הפשטידה כדי שמרכיביה יקשרו לחלוטין ולהגיש אותה באותו יום או יום למחרת כאשר אוחסנה בקופסה אטומה לאוויר .

בהצלחה.

נ.ב

גבינות יכולות להיות מזינות רק כאשר הם מוגשות בכמות קטנה ורק עם נעשו כחלק מתרבות עשירה או בתשומת לב עם מרכיבים איכותיים במיוחד והכוונה ללא תעשייתי.

פוסטים לפי נושאים