יום שישי, 8 בנובמבר 2013

טבעי להיות טבעוני אבל…

טבעי להיות טבעוני אבל…


טרנד הטבעונות לא מדלג על אף אחד שקצת מאורע בתקשורת או בפייסבוק.
טבעונות היא מילה? או דרך? או כת? או מה? לא ברור.
אולי אפשר לקרא לקבוצה של אנשים באותה דעה "תנועה".
סוף סוף קמה תנועה של אנשים שהרימה את קולה כדי להגן על אלו שלא שומעים את קולם (התנועה הייתה תמיד אך הושתקה), מדובר בבעלי החיים או יותר נכון בצורת ההתנהגות שלנו כלפיהם.


מהי טבעונות?
גישה לאורח חיים שדוגלת בחיים שלא באים על חשבון "חיים"  בעיקר של בעלי חיים.
דרכו של עולם לגדול ולהתפתח, להיבנות ולפעמים להבין שיש דרך שאפשר שכל אלו לא יבואו על חשבון האחר גם אם הוא בעל חיים או טבע ככלל.
חשוב לזכור שבאותה צורה שהיום אנו מתנהגים כלפי בעלי החיים נהגנו בעבר גם בבני אדם, לתמימים זה יוכל להתקבל על הדעת אך לצערי גם היום יש לא מעט בני אדם שנרמסים בעודם חיים כך בלי שהם אשמים בדבר רק בעצם קיומם. (ראו מה קורה אצל שכינינו במדינות ערב או לנו היהודים לא ממש מזמן).
אני שמח שסוף סוף קם אדם, קמה קבוצה שגדלה ומתחזקת שקוראת למודעות על מה שנעשה למזון עד שהוא מגיע לצלחתנו.

אני מאמין שאם נבין כל איש לעצמו מה מקורה של הקבוצה, מה מטרתה, לאן מועדות פנייה נוכל יותר להתחבר אליה ולהשפיע יחד איתה על שיפור עתידנו.

מה ששונה מהגנה על קולם של החיות מעל קולם של בני אדם הוא שעל מצבם של החיות אנו מאד יכולים להשפיע, אנו אלה שצורכים ומשמנים את המערכת שיוצרת את צורת ההתנהגות הזו, אנו אלו שיכולים להפסיק את מה שאנו יצרנו ואני מאד מאמין שלא בכוונה תחילה.


חשוב לי לתת את דעתי בעניין:
בעולם אופטימלי אני רואה איך אנו בני האדם מפתחים את המודעות בנושא דו קיום עם הסביבה ואחד עם השני, הרי אם נדע שלפנינו יש "מכשול" או אתגר נדע אולי איך לדלג מעליו או להתמודד איתו ולא כמו עדר פשוט ליפול לאותו מכשול שהשלט על קיומו לא היה ממש ברור.


כעוסק בתחום החינוך לאורח חיים בריא דרך האוכל בבית הספר לאומנות הבישול "מבשלים דרך חיים" אני מלמד איך לשים לב למזון ראוי ולמזון שאינו ראוי ואני מחלק אותם לשתי קבוצות עיקריות.
מזון מזין ומזון שאינו מזין ולפי כך משפיע על מצב בריאותנו הנפשי הפיזי והחברתי.


עקרון האכילה הנכונה על פי תפישתי מתחבר מאד לגישות רבות שדוגלות מצד אחד בשימוש רב גווני בכל שפע חומרי הגלם שיש (שאנו מגדלים ומפתחים) אבל לא על חשבון סבל של אחרים או הסביבה.
לא שווה לי להשתמש בחומרי גלם איכותיים וטעימים כמה שיהיו אבל לא על חשבון גסיסתו של חקלאי שנחשף יותר מידי להדברה רעילה ומסוכנת, תנאי עבודה לא ראויים או סבל של חיות ובני אדם באשר הם שבאים לעולם מהסיבות הלא נכונות ומנוצלות ללא תמורה בידי האחר.


אנו חיים בג'ונגל וגם אנו חיות כמו שאר החיות אשר מצאו דרך לשרוד ולגדול טוב יותר מחיות אחרות ואנו לא הכי חזקים כמו שאנו נוהגים לחשוב, יש יצורים קטנים וגדולים מאיתנו שיכולים להשמידנו (את זן בני האדם) בין רגע, אנחנו לא הכי חזקים כאן בעולם ואל לנו לשכוח זאת ולכבד את סביבתנו שכן אנו לעומת הטבע נמלה אומנם חרוצה אך חסרת ישע לעומת דריכת רגלה של רעידת אדמה קטנה או וירוס קטלני.


אני קורה לך להצטרף לקבוצה שקוראת לשמוח ממה שיש, להעריך את ההווה את ה"חיים" ולחיות לחיות ולחיות עם כל מה שהטבע אפשר לנו ליצור,"להמציא" או למצא - לחצו כאן


פוסטים לפי נושאים