יום שני, 15 באפריל 2013

עשרת הדיברות עשה ואל תעשה בחגיגת יום העצמאות 2013

יום עצמאות שמח וטעים
פרק מתוך ספר הבישול החדש "עושים בית ספר למתכונים"
ארוחת ברביקיו


איך הופכים את יום העצמאות לשמח וטעים?

עשרת הדיברות, עשה ועל תעשה בארוחות העל של יום העצמאות:
1. תכננו מה הייתם רוצים שיהיה על שולחן יום העצמאות:
א) מבחר גדול של סלטים (טחינה, כרוב לבן ואדום, גזר, סלק, קלחי תירס שלמים מבושלים, סלט חסה, סלט ירקות עדיף פרוסות של ירקות, סלט חצילים אפילו שלושה סוגים, סלט פלפלים קלויים, סלט קישואים קלויים, סלט קולורבי, סלט שומר, סלט צנון, סלט בטטות אפויות, סלט פטריות צלויות במחבת, שיפודי ירקות, סלט עגבניות שרי, בצלים קטנים צלויים בגריל או במנגל עם קליפתם, סלט טאבולה עם המון עשבי תיבול ולימון, סלט פטרוזיליה, פלחי פירות מפנקים.
ב) תפוחי אדמה אפויים בשלמותם בתנור, פלחי תפוחי אדמה/ תפוחי אדמה גמדיים מתובלים בתערובת עשבי תיבול אפויים בתנור, פרוסות תפוחי אדמה אפויים בתנור בתבנית אפייה  מצופים במעט שמן זית מלח ורוזמרין.
ג) בשרים, בשרים ובשרים:
להלן העקרונות לבחירת בשרים מתאימים למנגל יום העצמאות:
יש לבחור את הבשרים לפי איכות המנגל ומי שמתפעל אותו ולכן אם המנגל הוא מנגל חוץ פשוט (מהקיוסק או מהסופר) והמתפעל העיקרי הוא לא "שף מקצועי" יש לבחור בסוג בשרים שקשה להרוס כמו לדוגמה: סטייק אנטריקוט, שיפודים או סטייק פרגית, קבב/ קציצות קצבים מובחרות מהקצב השכונתי.
במידה והמנגל איכותי וגדול עם מכסה והמנגליסט מיומן עם הוכחות, כדאי לשפר את ההיצע ולהוסיף מגוון גדול יותר של בשרים.
* גם נקניקיות יכולות לעלות על המנגל שלכם אך חשוב שיהיו מתוצרת לא מתועשת- לדוגמת הסופר ואולי כדאי גם לקבל על בחירה של נקניקיות עם המלצה מהקצב.
ההמלצה הגדולה ביותר שאוכל לתת לכם על בחירת הבשר היא לשאול את   "הקצב".
הקצב
הקצב הוא המלך בבחירת בשר, אם להאמין למישהו- זה רק לקצב.
איך  בוחרים קצב:
הקצב בוחר אתכם. לרוב בשר איכותי מקבל התייחסות שונה ממה שאתם מכירים, הוא מאוחסן בצורה נאותה מה ששומר עליו עסיסי ולרוב התוצאה טובה יותר, הוא יתפצפץ בפה עם המון טעמים ומלא הנאה.
לתושבי המרכז אני אישית קונה את הבשר שלי אצל הקצב חיים שנמצא בכיכר מילאנו בתחלת רחוב יהודה המכבי שבתל אביב. אמרו לו שהשף אסף לשר שלח אתכם.
שאלו חברים, הורים של הילדים מהגן שמתגוררים אתכם באותה השכונה, את אלו שאתם מאמינים שמבינים בבשר והם ימליצו לכם על הקצב שלהם.
ד) לחם / פיתות - מומלץ ביותר לקנות פיתות איכותיות שלא מתייבשות או נקרעות בקלות, אך הכי מומלץ -לא להשתמש בהם. עדיף ליהנות מהבשר האיכותי רק עם הסלטים והתוספות, הלחם פשוט מיותר ומיועד להסוות מזון מעובד מלוח ולא ראוי.
ה) משקאות: אני הייתי ממליץ על בירות קרות מכמה סוגים, יין טוב, המון מים קרים, לימונדה טעימה למשקיעים ובסוף תה עם המון נענע או קפה מבושל.
מה עם המוגזים והממותקים, אל, פשוט אל תקנו, טוב אולי רק קולה רגילה קרה וזהו, על כל השאר פשוט תוותרו וכך תחסכו לכם המון כסף וסבלות מיותרים.


2. תדאגו שיהיה לכם נוח, תבחרו אזור עם צל, תדאגו לכיסאות נוחים, מחצלות, שולחן מתקפל גדול ומנגל על עמודים שיהיה בטיחותי כמה שאפשר עם הילדים.

3) תארגנו לילדים פעילויות, מתנפחים, טרמפולינות, אופניים, כדורים, פריסבי, בלונים וכל מה שיעסיק אותם היטב בזמן שאתם תיהנו מהאוכל ומהחברה.
4) תאכלו מהכול אבל קצת, תיהנו מהמבחר אך תשאירו מקום למנוחה שבאה אוטומטית אחרי האוכל, זה לא כיף להתפוצץ, תביאו שש בש, שח מט, כדורגל, מכוניות ומסוקים על שלט ומה שיעשה לכם מגניב ביום העצמאות.
5) אמצעי הגנה מהשמש.
6) לא לנשנושים מיותרים כי יש אחלה אוכל שמתאים לכולם.
7) לתת לילדים לאכול כמה שרק הם רוצים ולא כמה שנדמה לכם שהם צריכים לאכול, בשבילנו זה חג המנגל ובשבילם זה מפגש חברתי ותו לא שגם בו יש אוכל, תנו להם פשוט לעשות מה שבא להם, הם רעבים שיואכלו, לא רעבים שלא יואכלו.
8) קינוח- לדעתי לא כל כך צריך אבל אם כן הייתי צריך להמליץ הייתי בוחר בעוגות מיניאטוריות או קדאיף שיבואו טוב עם השתייה החמה, עזבו את כל הבייגלה והוופלות הם סתם ימחקו את כל הטעמים המופלאים מכל הארוחה.
9) שימו לב לבטיחות בשטח, שהילדים ואתם לא תיפגעו, הכי חשוב לסיים את החגיגה בבית בשינה טובה, תדאגו בבקשה להגיע לחגיגה לאט ובשלום ובחזרה הביתה עוד יותר לאט ועוד יותר בשלום.
10) ליהנות, ליהנות, ליהנות, ליהנות, ליהנות, ליהנות, ליהנות, ליהנות, ליהנות ורק ליהנות.







פוסטים לפי נושאים