יום שבת, 3 ביולי 2010

קלוריות

קלוריות
קלוריה היא יחידת אנרגיה, אך השאלה מה טיבה של אותה יחידת אנרגיה.
לדוגמא:
אם אני לומד קרטה ומחליט לנצל את האנרגיה שלי בלשבור דברים בהנפת יד, מה שחשוב זה לא רק מה אני שובר אלא מה יקרה ליד שלי אחרי שאשבור את לוח העץ במקרה הטוב או זכוכית שהיתגרה אותי במקרה הפחות טוב.
אנחנו לא מכוניות ואולי אף פעם לא נהיה.
פעם מכוניות נסעו על חשמל וכשנמצאו כמויות הנפט הראשונות, הם זוקקו לדלקים רבים שהתאימו לפיצוץ שיוצר את האנרגיה שמניעה את הרכב שאנחנו מכירים כיום.
היום מיצרים דלקים שמטרתם להיות זולים ובשימוש ידע, טכנולוגיה והבנה כימאית יוצרים ממעט נפט גולמי, יותר דלקשמתאים למכוניות, וכיום יצור מכוניות מותאם לתערובות הדלק שמפתחים כל פעם מחדש.
נולדנו לפרק מוצרי יסוד אורגנים ליחידות אנרגיה וכל שימוש באנרגיה מעובדת שערכיה המזינים התבלבלו, (הופרדו או נוצרו בשיטה כימית והוחזרו למוצר המעובד), נקלטים בגוף כגורם זר שהגוף צריך להתמודד איתו, אומנם הוא מכיל חומרי יסוד שהגוף מתרגם לאנרגיה, אך הוא בו זמנית פוגע בחוזק המערכת החיסונית וההתפתחות התקינה של כל מערכות הגוף (רגישות לוירוסים, השמנה, אנורקסיה, התפתחות שכלית, ומצב נפשי).
גם עם משחקים במזון היסוד שהחי מקבל כדי להתפתח, נוצר מוצר סופי שהמוח רואה בו סטייק עסיסי, השיניים מפרקות אותו והגוף מעכל אותו, אבל הערכים שנטמאים מאותו סטייק הם לרוב ערכים של המזון שהוא אכל (החי), שלצערנו מסתכם בתירס, ולא שתירס זה לא מזין, אלה לאכול רק תירס זה לא מזין, לא את גוף החיה ולא את גוף חיית האדם.
כל פעם שאני רואה ספרים שמבוססים או משלבים את המזון במושג קלוריות אני פשוט מוטרד, אני מוטרד, ואומר זאת בעדינות - מבורות, חוסר הבנת המציאות והצורך להשתלב בה, והטעית ציבור שלם בכל העולם שלא בודק איך המושג קלוריות משתלב עם מה שהגוף באמת צריך.
העולם היום רוצה יותר כסף מאהבה.
אחד מהמפעלים הענקיים בעולם שמייצר את הכי הרבה כסף הוא מפעל המזון התעשייתי, איפה שיש כסף יש המון כוח להשפיע ומי שמקבל כל כך הרבה כוח לפעמים מתבלבל ומאמין בשקרים שהוא מוכר(לצערי ולצערנו). מעניין אותי במיוחד מה אוכל איש הקורנפלקס בבוקר. אני מבטיח לכם שהוא לא כל כך רוצה לגעת במוצר הזה ועם כל הכסף שהוא עושה מיצור ומכירת הקורנפלקס ובכלל כל מוצרי המזון שהוא ממציא מחדש, יש לו שף פרטי שמכין לא מזון משובח, הוא אוכל במסעדות המפוארות והיקרות ביותר ואולי הוא חובב בישול מושבע שמכין אוכל אמיתי ומזין באמת, אחד מהם בטוח. אנחנו אוכלים קורנפלקס כי עובדיו הכישרוניים שכנעו אותנו שזה נוח ואולי קצת מזין כחלק מאורך חיים מאוזן ובריא עם פעילות גופנית ומזון אמיתי.
לצורך הבהרה וישור קו, אוכל מזין הוא אך ורק אוכל שהוכן מחומרי גלם טריים ונאכל זמן קצר מהכנתו (מקסימום 3-5 ימים ללא חומרים כאלה ואחרים שנועדו לשמר את המזון).
כדי להכניס קצת פרופורציה לכל מה שנאמר עד כאן, הגוף שלנו יכול להפוך חומרים שונים לאנרגיה וכיום שהמוצרים שאנו משתכנעים לצרוך לא כל כך מזינים, רצוי לתת לגוף לפחות שמונים אחוז אוכל שהוא אמיתי, נקי ומזין ובכל שאר העשרים האחוזים שנשארו לאכול כל מה שבה לנו.
המטרה שלי להראות ולהזכיר למי שיודע מה זה אוכל אמיתי, כזה שאימא או אבא הכינו לנו כשהיו קטנים שכדי לגדול טוב צריך לאכול טוב ולאכול טוב זה לאכול מזין, טרי שנעשה באהבה ותשומת לב.
באהבה
אסף לשר





יום חמישי, 1 ביולי 2010

80/20 זה לא מספר


20 / 80 זה לא מספר זו דרך חיים חדשה
שואלים אותי לא פעם ולא פעמיים איך אני כל כך רזה ואני כל הזמן עובד עם אוכל.
התשובה מאד פשוטה " 20/80" ברגע שתתחילו לחיות לפי הכלל של "20/80" חייכם ישתנו וישתפרו מהקצה אל הקצה.
מהי שיטת ה "20/80 "?
80 אחוז רק אוכל שמורכב מחומרי גלם טריים ולא ארוזים כמו למשל: ירקות, פירות, ירק, קמח טרי, ביצים, קייטניות, דגנים, גרעינים, אגוזים, תפוחי אדמה, פסטה טרייה, אורז מבושל עם ציר, לחם טרי שאתם מכינים לבד בבית...
20 אחוז מזון טרי לנשמה כמו למשל: חלב, בשר, עוף, דגים, גבינות שמנות, שמנת מתוקה, שוקולד, מתוקים משובחים (רצוי שהכנתם לבד), אוכל שמוזמן ממסעדה ובעיקרון כל מה שאתם מאד אוהבים ונחשב מזיק ביותר לגוף.
השיטה בונה על היותכם אנושיים וכתוצאה מכך מאד עצלנים, אם תרצו לאכול פסטה, זה אומר שתצטרכו ממש להכין אותה, לא שזה בעיה אבל זה ידרוש מכם ממש לקום מהספה ומהטלביזיה
וליהנות מהכנת פסטה משובחת. התוצאה תשכנע אתכם לקום גם בפעם הבאה ושוב להכין פסטה טרייה כמובן.
אם בה לכם משהוא מתוק אז תמיד יהיה לכם פרי שאתם אוהבים למילוי הצורך המתוק (3 פירות מתוקים ביום).
אם בה לכם קינוח משובח, אז תתענגו על שורת שוקולד אהוב (רק פעם ביום), או קינוח אהוב במיוחד בכמות של כוס יין קטנה חד פעמית.
בה לכם חטיף, אז תשכחו מזה או שתכינו לכם פרוסות לחם פריכות וצלויות עם : ריבה תוצרת בית, שוקולד נוטלה, חמאה, חמאה ודבש, טחינה ואו גם ירקות צלויים או טריים, נקניק משובח (כזה שנקנה במעדנייה, רצוי תוצרת חוץ ועם הרבה שומן), ביצת עיין, סלט ירקות עשיר או פשוט...
רוצים קוראסון עשיר בחמאה כמו שהצרפתים עושים, אין בעיה, תכינו, בפעם הראשונה כנראה לא תצליחו, אבל בפעם השנייה זה כבר יהיה ממש קרוב למוכר, תוסיפו בפנים המון שוקולד ובפעם הראשונה והשנייה הוא יחפה כמעט על כל טעות שתעשו (כמעט) .
רוצים קולה – קולה ליטר וחצי, פעם אחת בשבוע. תתרגלו לשתות מים מהברז, מומלץ להוסיף מעט לימון סחוט ולהתרגל לטעם, גם תה קר או חם מעשבים יבשים ואהובים יחליפו בקלות משקאות קלים מזיקים.
תעשו רשימה ארוכה של התבשילים הכי אהובים עליכם ותתחילו להתאמן בהכנתם, כל פעם תשימו לב שייקח לכם פחות זמן והתוצאות ישתבחו באחריות אישית שלי, עם לא אני בה לעזרה.
הכי חשוב בשיטה היא ההבנה שאתם בונים לכם עתיד עשיר יותר ולא רק באוכל אלה בתרבות משפחתית שתעבור מאב לבן או מאימא לבת ותשאיר את חותמכם בעולם גם כשלא תהיו.
מה שיפה ופרקטי בשיטה שאני מציע לכם בחינם, היא שאפשר להתקדם בה שלב אחרי שלב, סתם.
השיטה דורשת ממך בצורה די חדה לוותר על כל המרכיבים המעובדים שהתרגלתם אליהם ולהתחיל ליהנות מאוכל מזון אמיתי לגוף, לנפש ולנשמה.
שימוש בשיטת "20/80" תקצץ לכם משמעותית את סכום הכסף שאתם מוציאים על האוכל בסופר.
אתם תרזו במהירות שיא במידת הצורך ותישארו רזים ויפים בהבטחה עם אחריות ממני.
שיטת ה"20/80" דורשת ממך בשלב מתקדם לארח יותר אנשים ממה שאתם רגילים, גם כי זה כיף וגם כי זה יעלה לכם פחות ממה שאתם רגילים.

תמונות נוספות מתוך שעורי הבישול


















































































פוסטים לפי נושאים