יום שני, 25 בפברואר 2013

רוצים לדעת מה אני חושב על מסעדות

>רשמית האוכל שתעשו בבית יהיה תמיד טוב יותר ואיכותי יותר ממסעדה.

היום אשתי החליטה לקחת אותנו למסעדה איטלקית שלא אנקוב בשמה כי איני מבקר מסעדות אך מה שחשוב לי לציין הוא שבזמן שחיכינו לאוכל פלוס הרמה הבנונית של המנות הגעתי למסקנה שבבית הייתי מכין את אותם המנות לכפול 4 איש שזה 16 אנשים באותו המחיר ששילמנו על שתי פיצות אחת לי ואחת לילדים ומנת פסטה, 2 בקבוקי שתייה ודפי ציור לילדים עם צבעים.
שיהיה ברור שאני לא מתלונן על זה שאכלתי במסעדה, לפעמים זה כיף לשבת ורק לחכות לאוכל אבל אני יודע שבבית הייתי יכול ליצור מגוון רחב יותר ולפי טעמי וטעמם של כל אחד מהסועדים כולל שכננו היקרים ועדיין היינו משלמים פחות מחצי כולל קינוח ושתייה בריאים כמובן. 

אני צועק לכם ומקווה שאתם מקשיבים, בבית האוכל תמיד יהיה יותר טעים ואיכותי, בבית לא צריך לחכות ואפשר ליהנות מההכנה עם המרכיבים והכמויות כמו שרק אתם אוהבים, אפשר לעשות יותר ואם נשאר לא צריך לארוז, צריך לאחסן וכך נהנים מהאוכל גם יום למחרת.

עכשיו אני שומע מה אתם חושבים, הוא שף, לו זה קל לומר ולעשות, אבל אנחנו לא יודעים איך מבשלים יותר טוב ממסעדה. אני מסכים ולכן אלחש לכם בסוד שיש לי פתרון וכדי לא להרחיב במילים שתחשבו שאין מעליהם כיסוי אני רוצה שתבואו לראות ולטעום בעצמכם ואז תחליטו אם אפשר להשיג תוצאות טובות יותר ממסעדה בבית או לא.
קבלו ממני אישית הזמנה זוגית כדי לחוות בעצמכם שיפור קולינרי בבית, לחצו כאן והירשמו עכשיו.
נתראה






רוצה לדבר "מטבחית שוטפת"? קראו עוד עכשיו


רוצה לדבר "מטבחית שוטפת"?


אם הייתם בארץ זרה איך הייתם מעדיפים לתקשר? עם מילון או פשוט ללמוד את השפה,
לדעת לבטא את עצמכם
ולהבין מה רוצים ממכם. נראה לי ממש קטוע לנסות לתקשר עם מישהו בעזרת מילון ולנסות כל פעם לבטא מילים שאיננו מבינים בדיוק את משמעותם ותוסיפו לכך את הניבים שמשתנים בכל שפה.

אם לבישול ולחומרי הגלם יש שפה נראה לי שמאד מקוטע לתקשר עם הכנת האוכל בעזרת מילון מושגים או מתכון.
אני בטוח שכולם יסכימו איתי שהכי טוב ללמוד ולתרגל שפה במקום שמדברים בה היטב ושוטף, כך אין ברירה וכדי "לשרוד" לומדים אותה הכי מהר.

יש לי כמה דוגמאות שיכולות להמחיש שקשה ללמוד שפה ממתכונים/מילון מונחים.
איך אפשר להסביר מה זאת עוצמת להבה גבוהה זה מונח יחסי, איך אפשר להסביר מה זה תפוח אדמה או בצל גדולים, זה מונח יחסי, מה שחשוב לדעת היא הסיבה שבה משתמשים באותו חומר גלם וכך לדעת כמה מתאים להוסיף ממנו ובעניין הלהבה, גבוהה מידי יכולה לשרוף ובכלל יותר חשוב באיזה כלים משתמשים.
איך אפשר להסביר שאי אפשר למדוד כמות מלח במתכון עם כפית כי לכל אחד טעם שונה ואיך אפשר להסביר שיש לשים במחבת כמות שומן נכונה. מה זאת כמות שומן נכונה? כדאי אולי לדעת למה משתמשים בשומן וכך לדעת לבד כמה שומן להוסיף ובעניין המלח כדאי לדעת למה משתמשים במלח כדי לדעת כמה מלח להוסיף.
איך אפשר להסביר שהזמן הוא תבלין ורק אחרי זמן מה שהורדנו את התבשיל מהאש רק אז הוא באמת מוכן, יש צורך להבין איזה תהליך עוברים חומרי הגלם וכך בדיוק בזמן הנכון לתת להם לנוח או להיצלות. יש לי עוד המון דוגמאות כמו מה זה בישול מדויק, כמה נוזלים או שומן או ביצים מוסיפים לבצק כדי שיצא עסיסי ועדיין יהיה נוח לעבודה ועוד ועוד...
אם אנו עכשיו מבינים שבישול ואפייה זו שפה בפני עצמה אני רוצה להזמין אתכם למפגש הכרות כדי לטעום מהשפה הכול כך עשירה והרבגונית שמדברים בה בדיוק אותו דבר בכל מקום בעולם.

בית הספר לאומנות הבישול "מבשלים דרך חיים" מציע פעמיים בחודש ולפעמים יותר להגיע לשיעור הדגמה מתוך הקורס כדי לראות איך הבנת השפה יכולה להשפיע רבות על קיצור זמני הכנה והשגת תוצאות ברמה גבוהה והכול במטבח הביתי הפשוט.
אם אתם עדיין רוצים להיות לא בטוחים ולקרטע עם מתכון זה בסדר אבל אם בא לכם ליהנות מתהליך הבישול ולהשיג תוצאות מרשימות פעם אחר פעם בואו להתרשם. (לחצו כאן להרשמה)

בית הספר גאה מאוד בשמונה שנות ניסיון רצופות שבו אנו מעבירים את הקורס שמשנה סדרי מטבח והופך כל משתתף למבין "מטבחית שוטפת" שמשיג תוצאות ויוצר בעצמו כל פעם מחדש יצירה טעימה ומזינה לכל המשפחה.
קורס הבישול נוצר מרצון וחזון ללמד את "עם ישראל" להשתמש היטב בחומרי גלם טריים ומזינים במקום מזון מעובד מזיק ומשתתפי הקורס לומדים בין היתר להכין לחם במקום לקנות אותו בסופר או להכין פסטה טרייה בקלות והנאה מפתיעים.
כדי לאפשר למשתתפי הקורס ליישם את הנלמד, שם בית הספר לבישול את השגת התוצאות והנאה מהתהליך בראש סדר העדיפויות כי אם לא משיגים תוצאות או נהנים מהתהליך לא חוזרים עליו.


נתראה

פוסטים לפי נושאים