יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

כן לאכול בשר לא לאכול בשר

כן לאכול בשר לא לאכול בשר

כן לאכול ביצים לא לאכול ביצים

שאלה מוסרית ערכית שטוענים עליה לשני כיוונים. מי צודק? צד אחד טוען לכך שאנו מין שאינו נועד לאכול בשר ולכך טיעונים פיזיולוגים רבים ויש הטוענים שכן נועדנו לאכול מיני בשר מהחי ומביאים לכך טיעונים היסטוריים מוחשיים

אני טוען ששני הצדדים צודקים. חלק מבני האדם לא אמורים לצרוך בכלל בשר. זה לא עושה להם טוב ואפילו עושה אותם ממש חולים וחלק מבני האדם יכולים לצרוך בשר, הם מרגישים אחרי אכילת בשר טוב ואפילו סוג של שמחה.

אפשר להגיע למסקנה ברורה לגבי מי שבשר לא עושה לו טוב. שיפסיק לצרוך אותו כמה שיותר מהר וכך אולי גופו יוכל לתקן את עצמו אחרי כל האבל שנעשה לו במשך המון שנים.

לגבי אוכלי הבשר השמחים המסקנה ברורה עוד יותר.
תמשיכו לאכול בשר כאוות נפשכם אבל יש אבל.


מי שנהנה מאכילת בשר וזה עושה לו טוב כנראה שייך לשבט ציידים ותיק במיוחד ואני מדבר על ותק של יותר מאלף שנים בזמן בו אומנם לא רצנו כמו טיגריס או לא היינו גדולים וחזקים כמו דוב גריזלי אבל המוח שלנו היה גדול ופיצה על חסרונות רבים בבניית תחבולות מתוחכמות במיוחד כדי לצוד ולשרוד והכן השבט שרד ואמר את דברו.
אבל היום הבשר זה לא מה שהיה לפני אלף שנה והיום השבט שאמר את דברו ככר לא עוסק בתחבולות מתוחכמות אלא בהנאות החיים, גידול ילדים, עבודה ובשלב מסוים הוא רק מעביר את הזמן.
שבט הציידים שימו לב הבשר אינו כמו שהיה. היום החיות שאנו נהנים לאכול אוכלים ג׳אנק ולכן מה שאתם אוכלים הוא גם ג׳אנק. ולכן לא אומר לשנות את עורכם אלה להפך לכו עם האינסטינקטים הטבעיים שלכם אבל אם לא צדתם את החיה בעצמכם או ראיתם שהיא אוכלת אוכל ראוי ומזין או לפחות שאלתם על תנאי גידולו. הימנעו.
או שתשאלו מניין הגיע. מה הוא אכל איזה תרופות הוא קיבל ולמה.

אין ספק שאנו בני האדם כולם אינם שווים ולא במובן היותר או הפחות טוב. בכל הקשור להישרדות והסתגלות אנו אלופים וההוכחה לכך היא שאנו כאן היום מתפתחים וגדלים יותר מאי פעם. כל אדם הוא אינדיבידואל עם היסטוריה ענפה של גנים שמשפיעים על צורת חשיבתנו. על מראנו, על מי שנבחר לחיות איתו וגם על כמה כסף נרוויח. תשלימו עם מי שאתם ותשתפרו כמו שאנו בני האדם עושים משחר ההיסטוריה.
העולם מתפתח מהר יותר מהתודעה ולכן ובזכות הבנה זאת כדאי לוודא שמה שאנו רואים או חושבים הוא אמיתי ובאמת מועיל לנו.

פוסטים לפי נושאים