יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

למה לקנות אם אפשר לעשות?

למה לקנות אם אפשר לעשות?

 למה בכלל לעשות אם אפשר לקנות?, קל יותר, מהיר יותר, טעים יותר וכמו שאומרים בפרסומות מלא בריאות.
 קראתי בספר "לקחי העגבנייה ושבחי הצנון" מאת אספי בראון קטע יפה. "לפעמים אני שואל את עצמי כמה אני מוזר, או שמא גם שאר בני האדם מוזרים בדרכם? במחשבה שנייה, אולי זה לא כל כך מוזר לשוחח עם פירות וירקות בחנות, איך אחרת אפשר להחליט אילו סוגי מזון להביא הביתה? האם לא הגיוני להכירם תחילה הכנסת מזון לפה היא ללא ספק אחד הדברים האינטימיים ביותר שאנו עושים. החומר הזה הפך להיות חלק מהותי מאיתנו, ממחשבותינו ומחלומותינו. אישית לא הייתי רוצה להיות בקשר אינטימי עם כל דבר בעולם."
 לי הקטע ענה על השאלה למה לקנות אם אפשר לעשות.

עכשיו שאנו כבר משתוקקים להיכנס למטבח ולבשל יש עוד משהו שכדאי לדעת.

 בכל המקומות בהם ניתן לצפות באנשים שמראים לנו איך להכין כל מיני מתכונים אפשר לראות לכמה אנשים מיועד המתכון, באילו מצרכים ובאיזה כמות הם משתמשים וכמה זמן לוקח להכין את מה שבמתכון.

כשלומדים בישול בבית הספר לבישול "מבשלים דרך חיים"  כללי הצגת המתכונים נשברים ולפעמים גם מתרסקים, לדוגמה: לומדים שאי אפשר להגדיר מתכון למספר אנשים לפי מספר המרכיבים שישנם במתכון (לא מצוין לרוב גודל הירק), סוגי המצרכים בכל מתכון יכולים להשתנות לפי ראות עינכם ובכמויות לפי אופי חומרי הגלם ומרכיב הזמן הוא כמעט חסר משמעות כאשר מכינים כמה דברים בו זמנית כמו שקורה במציאות ובכלל לכל סוג הכנת אוכל יש זמן שמשתנה לפי מזג האוויר (טמפרטורה בבית), סוג הסיר, עוצמת חום התנור או הלהבה ומצב הרוח בזמן הבישול.

אני נהנה להמציא את המאכלים שאני מכין בזכות שלושה כללי בסיס פשוטים שמנחים אותי.

  1. שימוש נכון בחומרי גלם טריים
  2. שימוש נכון בכלי מטבח מתאימים
  3. שימוש נכון בזמן
על ידי שימוש בשלושת הכללים מובטח זמן בישול קצר ומהנה, תוצאות מפתיעות ותגובות חמות שמקבלים שוב ושוב על המאכלים שנכין כל פעם מחדש.

בפוסט הבא הסביר איך מתבלים נכון תבשילים, סלטים, מרקים, כריכים ועוגות.

 אם יש לכם שאלות על תיבול זה הזמן להגיב בשאלות.





פוסטים לפי נושאים