יום שני, 14 במאי 2012

קבלו תמונות ודרך להכנת פיתות מהירות הכנה

שלום לכולם

הרגע הכנתי פיתות משגעות במחבת, אני חייב להיות כנה ולומר שאפילו אני הופתעתי מהקלות והמהירות שבהכנתם ובלי מיקסר.
אז למי שבה אפילו עכשיו להכין פיתות בשביל ארוחת הבוקר או הערב, מוזמן להתחיל.

בתוך כערה גדולה בשביל הנוחות מכניסים 2-3 כוסות קמח, 3 כפות שמן זית, כף שטוחה שמרים יבשים, כפית מלח ומים מהברז בכמות שתהפוך את כל החומרים לעיסה דביקה ויחסית קלה לערבוב בעזרת כף ערבוב.
מערבבים אפילו 3 דקות אבל ברציפות ונותנים לתערובת לתפוח ולהכפיל את נפחה.
לבצק שאני מכין לוקח בדרך כלל 25 דקות לתפוח אבל צריך לתת לבצק את הזמן שלו, אם תלחצו עליו או תהיו לחוצים בעצמכם זמן התפיחה יגדל משמעותית מניסיון, פשוט תשכחו מהבצק לאיזה חצי שעה.
מכיון שהבצק ממש דביק וכמעט נוזלי יש להשתמש בשלב הבא בהרבה קמח שיצפה את השטח שאליו תורידו את הבצק וגם הרבה קמח שיצפה את הבצק.
מוזגים את הבצק על משטח מקומח היטב ועליו מפזרים גם כן המון קמח.
משטחים את הבצק מעט ומחלקים אתו לריבועים שווים.

מחממים מחבת גדולה עם מכסה לחום גבוהה, משטחים את ריבועי הבצק בעזרת הידיים אבל עם הרבה קמח יחסית כדי שלא ידבק לכם לידיים, מנערים את הקמח המיותר ומניחים על המחבת הלוהטת, כך עושים עם כמה פיתות שנכנסות במחבת באותו זמן. מכסים וסופרים עד 20, (לא מנמיכים את הלהבה בכל שלב בתהליך),  הופכים אותם ושוב מכסים במכסה, סופרים עד שלושים והפיתות אמורות להתנפח, הופכים שוב ומחכים שיזהיב ואז מוציאים אל כלי אחסון אטום לאוויר, כך עושים אם כל  שאר הבצק, שהפיתות מצטננות אוכלים או מאחסנים במקרר, אפשר לחמם לרגע בטוסטר אובן או במחבת חמה, מה שתבחרו, ספרו לי איך יצא ואם יש שאלות אשמח לענות, לחצו כאן לדף השאלות 


 אלו תמונות מהפיתות המהירות וגם הפיצה מסדנת האפייה שאפשר עדיין להירשם אליה, לחצו כאן לצפייה במועדים והרשמה.










פוסטים לפי נושאים