יום שבת, 11 בדצמבר 2010

לבשל באהבה או לא לבשל בכלל



אוכל עושים באהבה או לא עושים בכלל

כפי שחלק יודעים אני דור חמישי בארץ של מסעדנים ועוסקים במלאכת הבישול, זה אומר שאולי זורם בי דם של בשלן.
אחרי ניסיון של יותר מ-20 שנים במטבח מקצועי הבנתי כמה דברים מאד חשובים על מהות הבישול בחיים.

אפשר להכין אוכל כמו רובוט וכך האוכל יצא, כדאי ליהנות מהבישול וכך גם האוכל יצא, או שתתנסו בדרכים לעשות את אותו התבשיל טוב יותר או שתלמדו על דרכים לעשות זאת טוב יותר, כך תבטיחו לעצכם הצלחה גם בתהליך וגם בתוצאות.

היום כשאני מבשל אני לא חושב על איך האוכל יצא אלה על איך אוכל לעשות זאת ביעילות ובזמן קצר יותר, כדי להגיע ליכולת כזאת חשוב להבין את הבסיס להכנת אוכל "מזין, טעים ושכיף לאכול" ועל ידי כך לדעת היכן אפשר לקצר תהליכים, למה התכוון השף או הבשלן שכתב את המתכון ולפתח יכולת לשחק איתו, היכן אפשר לעשות הכנות מוקדמות ואיפה כדאי שלא.

הטיפ שלי כמו שנאמר בהתחלה הוא:
לבשל באהבה או לא לבשל בכלל ואוסיף גם שכדי להפוך את אותו תהליך למהנה ויעיל כדאי ללמוד וכפי שתלמידי מציינים שוב ושוב "חיינו השתנו לבלי שוב, האוכל טעים יותר וללא ספק אנחנו נהנים הרבה יותר מהכנת ארוחות מורכבות ופשוטות כאחד".



יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

הגיע הזמן לחשוב קדימה ולהמשיך לבשל

הגיע הזמן לחשוב קדימה

אני פונה לכל הבשלניות והבשלנים המנוסים שטורחים בהנאה כמובן לבשל מכל טוב הארץ לבני משפחתם, יקיריהם וחבריהם ולא רק לארוחות ערב השבת.

אם מצאתם וטיפחתם קבוצת חברים, בשלנים שיוזמים כל פעם בבית אחר ארוחת מלכים, מה אומר, הרווחתם.
אבל
אם לא
אני פה כדי שחס וחלילה לא יהיה מצב מהכרות אישית עם המון הורים שילדיהם מחפשים את דרכם לעוף מהקן ונשארים עם המון סירים מלאים בכל טוב אבל בלי "הקליינטים" הקבועים שסעדו בהתמדה מסביב לשולחנכם העשיר עם כל האהבה שהכנסתם פנימה.

יש פתרון.

רכשנו מיומנות, התפנה לנו קצת זמן ובה לנו לפתח את כישורי הבישול ובייננו להיות חלק מקבוצת תמיכה עם אותה בעיה של "מכורים לבישול" . כאן בכיתתי אנו נפגשים מידי שבוע לבשל, ללמוד ולהפוך את הידע והניסיון שרכשנו במרוצת השנים לתחביב שייתן לנו פורקן ליצרי הבישול שרוצים לפרוץ ולפעמים נתקלים במכשולים.

אנחנו לא מוותרים על אהבתנו העזה לבישול, לומדים את שפת המטבח ושפת חומרי הגלם ויוצאים למסע בין חידושים וקלאסיקות של בישול ואירוח כל פעם מחדש.

אנחנו יוצאים לדרך.

מה אתכם?

להרשמה התקשרו – 0774602678

פוסטים לפי נושאים