יום חמישי, 5 בינואר 2012

חובת הקריאה היא עליכם יש כאן שף עירום חזון גדול וחינם.

שמעתם על ג'ימי אוליבר (השף העירום) שמחולל מהפכות מזון ענקיות בבריטניה ולאחרונה גם בארצות הברית. הוא מגייס בעלי הון, את הממשלה ואפילו תרומות כדי ליצור חינוך לאכילה נכונה ועוד יותר חינוך לבישול ביתי מזין. ג'ימי פשוט מפוצץ באנרגיות ואין זו אופציה מבחינתו לא להצליח, הוא מאמין שהוא יצליח ליצור את השינוי שכה שואף אליו.
זה נכון שארצות הברית קצת יותר מפותחת מאיתנו (בישראל) בכל הקשור למודעות וחינוך לאורח חיים בריא אבל אנחנו הבאים בתור ליצור את המהפכה של המזון בארץ.

למה בכלל ליצור מהפכה ומה זה בכלל אומר?

אם יש לנו בבית דגני בוקר טעימים ו"בריאים" סימן שאנו זקוקים למהפכה. אנו "צורכים" את הבריאות שתעשיית המזון מוכרת לנו ואיך לומר זאת בפשטות, איזה בריאות ואיזה נעליים. כסף, כסף וכסף זה מה שחברות התעשייה רואות ובטח שלא את בריאותנו.

"חינוך לאכילה נכונה מתחיל דווקא בהבנה מה לא לאכול ובהדרגה ללמוד איך מכינים היטב את מה שכדאי לאכול"
המשפט הזה נשמע מאד כבד ומאיים: "מה אנחנו לא צריכים לאכול?", "בטח אי אפשר לאכול כלום", "אני מוותר כי גם ככה כולם בסוף מתים". אתם יודעים מה, אתם צודקים. גם ככה מאוד קשה באורח החיים הקדחתני שאנו מנהלים ואם גם מעורבים ילדים אז בכלל אנחנו בבעיה, אז מה עושים?


ג'ימי אוליבר החליט לקרוא לפתרון שלו "נגישות", הוא החליט שאם הידע על בישול ואכילה יהיה נגיש לאלו שכל כך זקוקים לו אז זה פשוט יקרה ובתאוריה הוא צודק. תדמיינו שבכל דף שני של כל עיתון תהיה כותרת ענקית שתעודד אותנו לעשות שינוי עם טיפ יומי, תארו לעצמכם שחוץ מחנויות להסברת המיניות יהיו גם הרבה חנויות להסברה והדגמה של הכנה ואכילה נכונה, הסיכויים של כל אדם להיכנס לחנות ואפילו מסקרנות ולהיחשף למידע הכול כך חשוב יגדל במאות אחוזים.

תוסיפו לאסטרטגית ה"נגישות" של ג'מי אוליבר את המושג "הנאה", מה זה אומר?

אני טוען שאם אנו נעשה פעולות ונדע איך לשחזר את ההנאה שבעשייתם אנו נרצה לשוב ולעשותם עד אשר ישתלבו בקלות בשגרה שלנו.
לדוגמה: אם אתן לכם במתנה רכב מסוג "מרצדס" בלי שום עלות של ביטוח ודלק בטח תיקחו ואני בטוח שתתרגלו בקלות לנוחות שמבטיחה חברת המכוניות היוקרתית.

תתארו לכם שבעזרת ידע שתקבלו חינם, ללא עלות על שיטות ליהנות מבישול ואכילה תיווכחו בשינוי ומי יודע אולי גם בקלות תתרגלו אליו כמו ל"מרצדס" ואז הסיכוי להצלחה יכפיל את עצמו.

איך נדע למי להקשיב? כל אחד מציע הצעות שונות באשר לסוגי המזון שכדאי לצרוך.
התשובה נמצאת בשאלה, "להקשיב" ללב, הוא יודע הכי טוב מה טוב לנו ומה לא, אבל עדיין ישנם כמה כללים מנחים שיעזרו לנו להחליט והם:
הבנה בסיסית של מהו אוכל מזין, כזה שפועל במרוכז לשמור על גופנו בריא ובמצב רוח חיוני וחיובי.
הבנה של מהו אוכל טעים, הבנה של איך מתגברים על העצלות המעצבנת על ידי פעולה מהנה.

לסיכום ורגע לפני שהמהפכה מגיעה גם לישראל אני רוצה לידע אתכם על פעולה שאני נוקט כדי ששורשי המהפכה יוכלו להיתפס גם כאן.
בית הספר לבישול "מבשלים דרך חיים" מעניק את כל הידע הזה בחינם, כל מה שאתם צריכים זה להגיע ולקבל אותו SIMPLE AS THAT.

פשוט להתקשר או להשאיר פרטים ואשמח להיפגש אתכם.
אני מבטיח שהאירוח יהיה כראוי והידע שתקבלו יעזור לכם מהרגע שתצאו מאותה פגישה אז לא להתבייש ולא לדחות למחר, פשוט להתקשר - 0774602678

נ.ב

תתנו את הטלפון לחברים, משפחה...




פוסטים לפי נושאים