יום חמישי, 10 ביוני 2010

עוד תמונות משיעורי הבישול של אסף לשר


המוסקה יצאה פשוט מהממת וגם מאד מאד טעימה, המתכון בקרוב

המוסקה שהכנתי בהזמנה מיוחדת לאישתי אורי

מכינים פלאפל



טל - שף אלכוהול

איזה רביולי מושלם

רביולי מבחן האמת

שימו לב - הולך להיות כאן רביולי

ספגטי ופטוצ'יני
המיקסר מייצר לנו פסטה וואא

מתנסים בהכנת פסטה בשיעור פסטה ורטבים

שיעור בנושא בישול צרפתי

ירקות צלויים בתנור

תראו, אני עשיתי

טארט טאטן

אני עוזרת לאסף, אני עומדת מאחוריו

טארט טאטן לחמותי דורית







שוק הפשפשים

שוק הפשפשים

כל זמן פנוי שיש לי בבוקר אני מוצא את עצמי בלי לשים לב בנסיעה של 17 דקות לשוק הפשפשים כולל מציאת החנייה.
מטייל בין כל המוצרים שאנשים החליטו להיפטר מהם כי לא היה בהם שימוש ומוצא את אלו שהייתי מאד רוצה שישרתו אותי בעיקר במטבח.
סירי נחושת, מעבדי מזון, מטחנות תבלינים, מכונות פסטה מסוגים שונים, מכשירים להכנת וופל בלגי וופל לגלידה, מכונות גלידה ועוד כל מיני כלי מטבח קטנים ושימושיים.

כבר יותר משנתיים אני מאחל לי למצוא מכונת גלידה כזאת שאוכל להכניס לתוכה את התערובת והיא תהפוך לי אותה לגלידה, לפני חצי שנה מצאתי מין מכונת גלידה ענתיקה של חברה אמריקאית שלדעתי כבר לא קיימת ומאד שמחתי להגיע הביתה, להכין את התערובת ולגלות שהיא שבורה, אחרי מאמצים לתקנה , מודה נשברתי ועזבתי אותה בצד.
לא מיואש הגעתי לשוק ולפני שבועיים קרה הנס, מכונת גלידה בדיוק כמו שחיפשתי ישבה לה על הרצפה וקראה לי (אסףףף, אסףףף, תסתכל לכאן) והופ ראיתי ולמזלי זה שמכר לי אותה לא ידע בדיוק מ המכונה הזאת עושה אבל הוא ציין שהוא בדק אותה והיא עובדת, באותו יום באתי בלי כסף אבל כנראה שאוהבים אותי למעלה ולחבר מאד יקר היה את הכסף להלוות ל יכדי שאוכל לרכוש את המכונה הנכספת (140 ₪ במקום 150 ₪ ) מכונה כזאת חדשה עולה בסביבות 2500 ₪ כך שבגאווה לקחתי את המכונה ששוקלת קצת יותר מ12 קילו לחברי אסף כדי שיחזה במציאה החדשה ולשמחתי הוא החליט שלא אצטרך להחזיר לו את הכסף כי זאת מתנה ממנו, איך אפשר לסכם כזה יום, גם מכונת גלידה נכספת וגם מתנה.
המכונה כבדה אך בגאווה נסעתי הביתה להכין את הגלידה הראשונה ותנחשו מה? זאת הייתה הגלידה הטובה ביותר שטעמתי, היא הייתה כל כך אבל כל כך טובה שמילים לא יתארו את ההרגשה של אותה חוויה ראשונה. דרך אגב זאת הייתה גלידת שוקולד.


יום רביעי, 9 ביוני 2010

לבשל כמו המקצוענים

כל שיעור שאני מעביר, חייב להיות אחוז קבוע של אנשים שמתרשמים מהיכולת שלי לחתוך מהר וביעילות, להקפיץ את האוכל במחבת ובכלל להכין כל כך הרבה סוגי מנות בכל כך מעט זמן ועוד עם הסברים מפורטים על מה שהולך להיות באותו השיעור.

בכל פעם אני עונה את אותה התשובה:

נכון כשאתם נכנסים הביתה והאור סגור, אתם בלי לראות מושיטים יד לעבר השלטר והופ קסם האור נדלק, זה לא ממש קסם זה בא בעקבות אימון של שנים של כניסה הביתה כשחשוך והושטת היד לכיוון השלטר עד שהיד יודעת לעשות את הפעולה לבד בלי לחשוב או לחפש, חשוב לציין שהמיקום של השלטר ממוקם בדיוק במקום הנוח ביותר כדי שהיד תושט אליו והאור יידלק. זה בדיוק אותו הדבר בהכנת אוכל, אם תעבדו עם סכין איכותית החיתוך יהיה בטוח יותר ובטוח שמהיר יותר, עם יהיה לכם משחיז סכינים שמתאים לסכין שלכם אז בזכותו הסכין תמשיך לחתוך, עם תשתמשו במחבת עם ציפוי מונע הדבקות איכותית האוכל יעשה טעים ומזין יותר בפחות זמן ועם פחות דאגה שהאוכל יישרף או שחתיכות מהמחבת יכנסו לתוך האוכל , עם יהיו לכם קערות נירוסטה גדולות יהיה לכם נוח וכיף יותר לערבב את הסלט של יום שישי.
כדי לחתוך כמוני צריך קודם שיהיה לכם סכין כמו שלי או באותה רמה לפחות ובכל יום לחתוך אפילו סלט קטן של עגבנייה ומלפפון, כל פעם אתם תגלו שהפעולה תהיה קלה יותר ומהירה יותר ואפילו לא תצטרכו להסתכל כשאתם חותכים, זה יבוא בטבעיות (לא לעשות ניסוי של לחתוך בלי להסתכל).

כדי להקפיץ אוכל במחבת צריך כל יום להכין ירקות מוקפצים בכמות קטנה ולהתאמן עד שפשוט תהיו מומחים, (תכינו חביתות עם ירקות וכל פעם תגוונו עם סוגי הירק או הירקות).
אפשר להתאמן גם עם קטניות אבל זה עושה הרבה רעש.

כמו כל דבר בחיים, כדי להיות טוב במשהו, צריך להתאמן, גם הכישרוניים ביותר מצליחים רק בזכות אימון עקבי.

תתאמנו ובתאבון.

פוסטים לפי נושאים