יום שני, 15 בנובמבר 2010

טיול משפחות עם גן הצוציקים של בני (סו שף)רועי לשר בקרוב שף גדול ומוכר
















טיול משפחות עם גן הצוציקים של בני (סו שף)רועי לשר בקרוב שף גדול ומוכר

הכול התחיל בנסיעה שקטה עם שף קטן שישן וישן עד שדיקללה נכנסה לתמונה ואז התחילה ההמולה, שירים וריקודים לאור הזרקורים.
בשעה טובה הגענו בחושך אחרי שילוב של מסע כביש שטח אל מתחם אינדיאנים יפיפה בדרום רמת הגולן (אבני איתן), פעילות יצירה, השתוללות וריקודים עם אלכוהול ונישנושים.
ארוחת ערב מרשימה ביותר עם מבחר עצום וצבעוני של תבשילים וסלטים טעימים ומזינים.

הולכים לישון, לא, אנחנו שומעים עוד רעשים של ילדים משתובבים והולכים לבדוק איפה המסיבה שחס וחלילה לא נפסיד משהו. אחרי שגילינו שכולם הלכו לישון, הלכנו אל המאהל האינדיאני לישון שנת לוחמים כדי לקום בבוקר כמו חדשים. ואכן בשעה מאוחרת יחסית קמו כל הילדים ליום חדש עם נוף חדש וארוחת בוקר עשירה של סלטי ירקות, גבינות, קורנפלקס, לחמים קלויים, וביצים מקושקשות בכמות שתספיק בלי להתבייש לגדוד רעב לפני יציאה לתרגיל חשוב, ואכן יצאנו לתרגיל חשוב, טיול אל הלא נודע, אל מקווה מים קרים עם הרבה ירוק ומפל מים קסום שזרם לכבודנו למרות חוסר עצום בגשמים שכבר מזמן היו צריכים להגיע.
המסע חזרה היה מאתגר אך בסופו של דבר במבט רחוק לאחור, מאד מהנה.
הדבר היחיד שעבר לי בראש במשך כל זמן החזרה הוא ליפול לאחד המזרונים בצורה מבוקרת כמובן ולקום רק אחרי מינימום 2-3 שעות, אבל אין זמן וצריך להכין בצק לפיתות, ואכן ניגשתי ללוש וללוש את הבצק שהכיל:
1 קילו קמח לבן
1 קילו קמח מלא
3 כפות שמרים יבשים
1 כף מלח
ומים לפי כמה שהקמח ביקש (בצק דביק אך בו זמנית נוח ללישה בציפוי עדין של קמח)

הבצק הכפיל את נפחו
החומוס בושל בבוקר אחרי שהטיפה האחרונה של התה מוצתה (עלים יבשים של:לואיזה, מרווה, לימונית, בבונג ותה ירוק ) מרתיחים סיר או קומקום מים ושופכים את תערובת העלים לתוך המים למשך 7-9 דקות ואז שותים.

החומוס מושרה למשך 12 שעות ומבושל (עדיף בסיר לחץ) במשך 40 דקות מזמן הרתיחה או שהשופצ'יק של המכסה קופץ למעלה ומשמיע רעשי פריקת לחץ. מחכים שהשופצ'יק ירד והחומוס מבושל דיו ליצירת הסלט המיועד.

לתוך מעבד מזון מכניסים חומוס עד גובה שני שליש מגובה המעבד מזון, טחינה גולמית ביחס של 1 כוס חומוס מבושל וחצי כוס טחינה גולמית, 3 שיני שום גדולים, מיץ לימון משני לימונים קטנים או אחד גדול, מלח ואפשר קצת כמון טחון (לא חייב), מעט מים וטוחנים עד למרקם חלק, טועמים ומשפרים טעם על ידי הוספת שום, לימון, מלח וכמון. עם התערובת סמיכה מידי אפשר להוסיף מעט מים ולערבב שוב.

באותו הרגע שמכינים את החומוס הוא מושלם, מחר פחות ומחרתיים הרבה פחות, כך שרצוי להכין בכמות שתספיק בדיוק לכמה שאתם חושבים שתוכלו לאכול, שימו לב לכמויות שהשתמשתם ובפעם הבאה תתקנו ליותר או פחות, החומוס הזה אינו ממרח הוא מנה בפני עצמה, לשעת בוקר מאוחרת או צהריים.

בחזרה לפיתות – את הבצק מחלקים לכדורים בגודל כדור פינג פונג ומשטחים לעיגול בעובי חצי ס"מ .
מחממים מחבת טפלון כבדה לחום גבוהה מאד וכל פעם מניחים פיתה אחת על המחבת והופכים אותה כאשר צד אחד הופך להיות זהוב פלוס.
ניתן לשמור את הפיתות עד שבוע במקרר בתוך קופסא אטומה לאוויר ולחמם אותה בטוסטר אובן או מחבת חמה לכמה רגעים.

הטיול היה מהנה וכיף, שאפו למארגנים, המשיכו כך.

בהצלחה ובתאבון

פוסטים לפי נושאים