יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

לארח כמו שף - לא לפספס

לארח זה...
לארח זה כיף רק שחושבים על זה בשנייה הראשונה וכבר בשנייה השנייה מבינים לאן הכנסו את עצמנו ואני מתכוון לטרחה של המון זמן והמון כסף שנשפך, אבל עם תהפכו את האירוח לאתגר שאתם תשלטו בו בעזרת ידע מקצועי, אז התמונה תקבל תפנית שונה, עדיין ישפך הזמן והכסף אבל ללא ספק זה יהיה שווה את זה ואני אדגים:
ברוב המקרים לא יודעים מה להכין, האם את האוכל הנוח והבטוח או דברים חדשים עם סיכון של חוסר הצלחה ואכזבה, בלקסיקון שלי אין חוסר הצלחה ואכזבה יש רק נסיונות והנאה, צריך להבין שבעבודה מקצועית עם חומרי גלם יש כללים חשובים ומאד בסיסים שכל אחד מהמרכיבים יהפוך להיות טעים, מזין ומגרה, עכשיו רק צריך לבחור את השילובים המנצחים בין המרכיבים ולצאת לדרך עם תכנון קפדני וידיעה מוחלטת של מה אנחנו הולכים להכין, מתי, כמה ואיך, מי יעזור לנו בכל שלב ואיך נתגמל אותו, מה התקציב הכספי שלי לאירוח ואיך אני עומד בו.
כל אלה הם שאלות שעם לא מבינים את בסיסם, באמת הולכים לאיבוד.
דוגמא:
יש לי 12 אורחים רעבים עם הרבה צפייה לאוכל טוב, מה אני יעשה להם לאכול?
השאלה האמיתית שאני שואל זה מה בה לי לאכול בארוחה זו וכמובן מה בה לאשתי לאכול, ואז אני משלב בין מה שבה לי לבין מה שבה לה, עם את או אתה לבד, יהיה לכם יותר קל לבחור.
עכשיו שאני יודע איך להפוך כל חומר גלם לטעים ולהדגיש את אופיו המיוחד ולחבר הכל לארוחה,
הכול נשמע פשוט יותר.
אל תצפו שלא תשכחו משהו כי זה לא יקרה, זה קורה לגדולים ביותר החוכמה היא להעביר את זה הלאה כי האורחים מלכתחילה לא ציפו למה ששככתם, ובשביל זה תשתדלו לא כל כך לספר להם מה אתם מתכננים לעשות מלבד רמזים גסים כמו תבואו רעבים ותביאו יין טוב, כל מילה נוספת מצד האורחים לדעת עוד רמזים יביאו על עצמם להביא חוץ מיין טוב גם מנה אחרונה נוספת שאתם יודעים שהם מצטיינים בהם, על תתביישו, הם צריכים להתבייש על זה שהם לא שותקים. מניסיון כאשר תעבדו לפי כל הכללים הם יהיו מרוצים מעל הראש וכל ארוחה תיזכר ותקצור אין ספור תשבחות וכבוד גדול
וזה משהוא שאתם כן רוצים שיקרה, תאמינו לי אני יודע.

שוב אני נאלץ לקרוא לכם ללמוד כדי לדעת, לחצו כאן
לבשל כמו שף זה להיות שף, מה זה שף ?

שף זה כמו להיות כתב ביקורות אוכל ולאהוב מאד לאכול.
שף זה כמו כל מקצוע שצריך ללמוד ולדעת איך ליהנות ממנו ולמצות את עצמך בתוכו.
להיות שף אומר שאתה נהנה ממה שאתה עושה כי אחרת זה יהיה הסיוט הכי גדול שלך
להיות שף זה ליהנות כל פעם מחדש מהצלחה בהכנת אותה מנה שאתה מכין כבר 20 שנה
שף זו צורת חשיבה שמאפיינת התארגנות מקצועית שבאה להדגיש את שלמות חומרי הגלם כדי להזין את הסועדים בכל החושים .

ארוחת חג וימי שישי

ארוחת חג וימי שישי
ארוחת חג וימי שישי תמיד מלווות בשתי תחושות שעוברות על רוב הסועדים בו זמנית בארוחה, אחת מלאה בציפייה לאוכל המוכר והאהוב שמזכיר את המשמעות של המושג בית וידיעה שיש אנשים שאוהבים אותך ותומכים בך כשאתה רעב וגם כשאתה לא כל כך רעב וזה מה שמוביל אותי לתחושה השנייה שחוזרת כמעט בכל ארוחה, בעיקר בשליש השני ובסוף והיא תחושת השובע בלשון המעטה שהיא תחושת הבטן המלאה או המפוצצת (אין לי כוח ורצון לזוז מעכשיו ועד זמן לא מוגדר) .
הרבה זמן אני שואל את עצמי שאלה חשובה בנוגע לאותם ארוחות שישי וחג.
למה זה חייב להיות כך ואיך אני משנה את המצב?
אחרי הרבה ניסיונות למצוא את האשם האמיתי בתוצאה הלא נעימה קבעתי שהאשם הוא המארח ועל כן אני קורה את האשמים לסדר עם סדנה לשליטה בהכנת ארוחת יום שישי וחג.
סדנה זו היא חובה לכל האשמים אשר אולי יחליטו לקחת אחריות ולעשות סדר פעם אחת ולתמיד על איך, כמה למה ומדוע צריך לבשל לפי כללים ברורים ולתקן את האבל שעשיתם עד עכשיו.
יכול להיות שאני מושפע מהסדרה "הפרקליטים " אבל אני מאמין שכדי להפוך את הזמן החשוב ביותר למשפחה , הזמן בו כולם מתראים ומראים התעניינות ואכפתיות ואפילו עם לפעמים זה בה לידי ביטוי ברוגז ועצבים ובכי זה עדיין מה שהופך כל קבוצה שנפגשת כמעט כל החיים מהלידה למשפחה לטוב ולפעמים גם בזמן קשה ולא פשוט.

אני יודע שקשה להודות על פשע שרק עכשיו הואשמתם בו ולבוא מרצונכם האישי לכפר עליו. במקומו ליצור תהליך מהנה שברבות הזמן יהפוך למורשת וזיכרון עם ערך חשוב שתוכלו בזכותו לשמש דוגמא לדורות הבאים.
העבירו בלוג זה לכל המארחים אשר אתם מאמינים באשמתם ורוצים לטובתם להשתפר ולהיות טובים יותר.
הסדנה היא קורס "התחלה חדשה במטבח"

למועד הבא של הקורס לחצו כאן ותצאו לחופשי .

פוסטים לפי נושאים