יום שני, 31 בינואר 2011

הכל עומד להשתנות ברגע שתלחצו על הכפתור הזה


יש דברים בחיים שאי אפשר בלעדיהם

הכול יוכל להשתנות ברגע שתלחצו על הכפתור הזה

השמש זורחת, הפרחים מחייכים, הציפורים מצייצות ובארוחת בוקר נפלאה אשתי היקרה מקריבה את חתיכת האבוקדו האחרונה היישר לפי. בין לבין מתבשלת לה ארוחת ערב טעימה במיוחד: כרעיים עוףמבושלים עם ירקות, נשמע פשוט? אך כדי שהתבשיל יהיה טעים ומפתה הוא זקוק להבנה פשוטה של המושג טעים ושל המושג מפתה, הכל מתועד במצלמת האיפון החדשה היישר לפייס בוק. איך הופכים את התבשיל שלכאורה פשוט לפשוט נפלא? אני מאד מתפתה להרחיב אבל אני מחזיק את עצמי כי מדובר בהמון מידע שכולו חשוב, אך אציין רק מה יש בתבשיל ואת הכמויות.
1 בטטה גדולה קלופה וחתוכה לקוביות בגודל 2 ס"מ
1 בצל גדול חתוך לקוביות בגודל 2 ס"מ
3 גזרים בנונים חתוכים לרצועות בעובי 2 ס"מ
4 שיני שום חצויים
4 כרעיים של עוף גדולים
5 תפוחי אדמה קטנים קלופים וחתוכים לרבעים
מלח ופלפל שחור
2 כוסות ציר עוף משובח.
ברגע זה הכל מתבשל לו וכל הטעמים משתלבים לרוטב זהוב ומתקתק שילווה את כל הירקות והעוף.
היום בבוקר זמן קצר לפני שבני רועי התחיל בקריאותיו, אבאאאא, אבאאאא, אבאאא  עבר לי רעיון בראש, בואו נעשה מהפכה, בואו לא נבשל יותר אם אנחנו לא נהנים לבשל, לא נהנים – לא מבשלים, לא מבשלים אם לא נהנים, מה אתם אומרים, נראה לי רעיון מצוין, תדמיינו לאכול רק בחוץ וכל יום כל הזמן להזמין משלוחים, נשמע פשוט מפתה, אז יאללה למהפכה, מהיום יותר לא מבשלים אם לא נהנים.
השמש עדיין זורחת והציפורים עדיין מצייצות ולי עדיין מתבשל תבשיל עוף וירקות זהוב ומתקתק  שעוד עשר דקות בדיוק יהיה מוכן וכל זה תוך כדי ארוחת בוקר נעימה וכתיבת שורות אלו, איזה כיף.
אני מחלק את החיים ובעיקר את הפעולות במטבח לכיף, פחות כיף ולא כיף בכלל, לא כיף בכלל אני לא עושה יותר כי אני עומד מאחורי המהפכה של עצמי ופחות כיף אני משאיר לאחרים לעשות, לאלו שהפחות כיף שלי הוא הכיף הכי גדול שלהם.
במשך שנים אני משכלל את הכיף במטבח לרמת אומנות, מתרגם את התהליך למילים ומעביר אותם לתלמידי שכל שיעור מזכירים לי איך שינוי קטן עשה כיף גדול.

היום אני פועל בעצמי לשווק ולחשוף את קורס הבישול הבריא כן זה שדרכו תיחשפו לשיטות הכנה של אוכל מזין וטעים והכי חשוב כיף ושמתי לב שרוב האנשים אוהבים בישול תוך כדי צפייה בטלוויזיה אך כאשר מדובר בביצוע המלאכה הם נרתעים ואני מבין למה, יש המון כלים לשטוף, הסכין לא חותכת , הקערות לא מספיק גדולות ומיקסר אין אבל לכל אלו יש פתרון אחד פשוט. להפסיק לבשל כמו שנאמר במהפכה או שהכול יוכל להשתנות ברגע שתלחצו על הכפתור הזה.

פוסטים לפי נושאים