יום רביעי, 9 ביוני 2010

לבשל כמו המקצוענים

כל שיעור שאני מעביר, חייב להיות אחוז קבוע של אנשים שמתרשמים מהיכולת שלי לחתוך מהר וביעילות, להקפיץ את האוכל במחבת ובכלל להכין כל כך הרבה סוגי מנות בכל כך מעט זמן ועוד עם הסברים מפורטים על מה שהולך להיות באותו השיעור.

בכל פעם אני עונה את אותה התשובה:

נכון כשאתם נכנסים הביתה והאור סגור, אתם בלי לראות מושיטים יד לעבר השלטר והופ קסם האור נדלק, זה לא ממש קסם זה בא בעקבות אימון של שנים של כניסה הביתה כשחשוך והושטת היד לכיוון השלטר עד שהיד יודעת לעשות את הפעולה לבד בלי לחשוב או לחפש, חשוב לציין שהמיקום של השלטר ממוקם בדיוק במקום הנוח ביותר כדי שהיד תושט אליו והאור יידלק. זה בדיוק אותו הדבר בהכנת אוכל, אם תעבדו עם סכין איכותית החיתוך יהיה בטוח יותר ובטוח שמהיר יותר, עם יהיה לכם משחיז סכינים שמתאים לסכין שלכם אז בזכותו הסכין תמשיך לחתוך, עם תשתמשו במחבת עם ציפוי מונע הדבקות איכותית האוכל יעשה טעים ומזין יותר בפחות זמן ועם פחות דאגה שהאוכל יישרף או שחתיכות מהמחבת יכנסו לתוך האוכל , עם יהיו לכם קערות נירוסטה גדולות יהיה לכם נוח וכיף יותר לערבב את הסלט של יום שישי.
כדי לחתוך כמוני צריך קודם שיהיה לכם סכין כמו שלי או באותה רמה לפחות ובכל יום לחתוך אפילו סלט קטן של עגבנייה ומלפפון, כל פעם אתם תגלו שהפעולה תהיה קלה יותר ומהירה יותר ואפילו לא תצטרכו להסתכל כשאתם חותכים, זה יבוא בטבעיות (לא לעשות ניסוי של לחתוך בלי להסתכל).

כדי להקפיץ אוכל במחבת צריך כל יום להכין ירקות מוקפצים בכמות קטנה ולהתאמן עד שפשוט תהיו מומחים, (תכינו חביתות עם ירקות וכל פעם תגוונו עם סוגי הירק או הירקות).
אפשר להתאמן גם עם קטניות אבל זה עושה הרבה רעש.

כמו כל דבר בחיים, כדי להיות טוב במשהו, צריך להתאמן, גם הכישרוניים ביותר מצליחים רק בזכות אימון עקבי.

תתאמנו ובתאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים לפי נושאים