יום שישי, 13 ביוני 2014

ילדים זה שמחה אבל מה ניתן להם לאכול?

ילדים זה שמחה אבל מה ניתן להם לאכול?


מה ניתן לילדים לאכול?

אני בוחר לתקוף את השאלה מזווית מעט שונה וכך בעצם ליצור סיפוק גדול יותר מכל ארוחה, שימו לב.
מה בא לי לאכול, מה שבא לי לאכול לרוב גם הילדים יואכלו, זה אוטומטי, בלתי נשלט, הילדים רעבים הם יואכלו כמעת כל מה שתתנו להם בתנאי: שיהיה ברור מה יש בתוך האוכל, שיהיה טעים ופשוט, שיהיה כיף לאכול אותו וכדאי גם שירגישו את טעמו הבסיסי של החומרים שיש באוכל.
אני לא מאמין ב"לשחק" עם האוכל וזה לא אומר שלא צריך לתת לילדים זמן לחקור מה יש להם בצלחת ההפך, תנו להם למשש ואולי אפילו לראות איך מגיב האוכל כשהוא נזרק על האח הגדול או עליכם, זה חשוב, זה נותן להם ביטחון שהאוכל טוב להם, לנו זה יכול להיראות משחק אבל בשביל הילדים זה הדרך של הסקרנות להגן על עצמם מפני אויבים לא ברורים חריפים או חמים או קשים מידי וכדי להדגיש זאת הייתי ממליץ לכם אולי ללמוד מהם וגם למשש את האוכל ולאט לטעום ממנו ולראות אם הוא לטעמכם ואולי אפילו תבדקו בעצמכם איך האוכל מגיב כשהוא נזרק על הילדים, איך הוא נמעך ומה קורה אתו אחר כך לדוגמה: אם זו תהיה עוגת שוקולד עסיסית אני בטוח שהם יתפשו את העוגה באוויר וישלקו אותה היישר לפיהם החמודים והקטנים, מומלץ לנסות את זה ממש מופלא הכישרון המולד הזה שלהם לתפוש באוויר ולשלוק.
עכשיו השאלה האמתית ואולי הקשה יותר היא מה בא לנו לאכול שיתאים למסגרת הטעמים של הילדים.
 בואו נעשה יחד רשימה של מאכלים אהובים ויחד נכין אותם:

 פלאפל, חומוס, שיפודים, סלט גדול ועסיסי, פסטה בציפוי רוטב טעים, תבשיל אורז , דג וצ'יפס, סנדוויץ' גדול ומנחם עם ממרח ומילוי בשרני טעים,  רביולי, לזניה תפוחי אדמה אפויים בליווי רטבים, קרוסטיני, פרוסות לחם במילוי מתבלים שונים, ירקות מוקפצים עם אטריות, לחם מטוגן, אומלט (חביתה משודרגת עם ירקות, עשבי תיבול ואפילו עוף או דגים אם בה לכם), ארוחת המבורגר עם כל התוספות הקציצה יכולה להיות גם עוף, בשר או פטריות, מרק מלא כל טוב עשיר ומנחם ועוד...

אתם יכולים לקחת רעיונות מהספר בישול, שלי לחצו כאן כדי להזמין את ספר הבישול שלי הישר למחשבכם הפרטי.

תתפלאו אך לילדים שלכם יש טעם טוב, נסו אותם ותראו שרק על פי הריח הם ידעו בדיוק מה טוב בשבילם, מניסיוני כאשר אני מכין ארוחה מפרגנת לי ולאורי אשתי יוצא שלא חישבתי נכון את הכמויות והילדים פשוט אוכלים לנו הכול ואנחנו מסתכלים אחד על השנייה רעבים ומתכננים מה לאכול אחרי שהילדים יסיימו לנו את האוכל.

המסקנה ולסיכום:
תפרגנו לכם מידי יום באוכל אמיתי לא מעובד באיכות גבוהה ותעשו מעט יותר ממה שחשבתם לעשות כי הילדים יואכלו לכם את כל האוכל, אם אצלנו בבית זה כך אני בטוח שגם אצלכם זה יעבוד.

אני יודע שזה ברור שבעקבות הפוסט הזה אני ימליץ לכם לבוא ללמוד בישול בריא ברמה הגבוהה ביותר בבית ספרי אבל מה לעשות שאני כל כך מאמין בתוצאות המופלאות של הקורס לאורך שמונה  השנים שאני מעביר אותו ועכשיו בכלל בכיתה ביתית, חמה ומפנקת.


לחצו כאן רק אם בא לכם לפנק את עצמכם בקורס בישול בריא חובה שישדרג לכם ולכל המשפחה את החיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים לפי נושאים