יום שישי, 13 ביוני 2014

ילדים זה שמחה אבל מה ניתן להם לאכול?

אני בוחר לתקוף את שאלה מזווית מעט שונה וכך בעצם ליצור סיפוק גדול יותר מכל ארוחה, שימו לב.
מה בא לי לאכול?  מה שבא לי לאכול לרוב גם הילדים יואכלו, זה אוטומטי, בלתי נשלט, הילדים רעבים הם יואכלו כמעת כל מה שתתנו להם בתנאי:
שיהיה ברור מה יש בתוך האוכל, שיהיה טעים ופשוט, שיהיה כיף לאכול אותו וכדאי גם שירגישו את טעמו הבסיסי של החומרים שיש באוכל.
אני לא מאמין בלשחק עם האוכל וזה לא אומר שלא צריך לתת לילדים זמן לחקור מה יש להם בצלחת, ההפך תנו להם למשש ואולי אפילו לראות איך מגיב האוכל כשהוא נזרק על הרצפה או על האח הגדול ועליכם, זה חשוב, זה נותן להם ביטחון שהאוכל טוב להם, לנו זה יכול להיראות משחק אבל בשביל הילדים זה הדרך של הסקרנות להגן על עצמם מפני אויבים לא ברורים חריפים או חמים או קשים מידי וכדי להדגיש זאת הייתי ממליץ לכם אולי ללמוד מהם וגם למשש את האוכל ולאט לטעום ממנו ולראות אם הוא לטעמכם אולי אפילו תבדקו בעצמכם איך האוכל מגיב כשהוא נזרק על הילדים, איך הוא נמעך ומה קורה אתו אחר כך לדוגמה אם זו תהיה עוגת שוקולד עסיסית אני בטוח שהם יתפשו את העוגה באויר וישלקו אותה הישר לפיהם החמודים והקטנים, מומלץ לנסות זה ממש מופלא הכישרון המולד הזה שלהם לתפוש באוויר ולשלוק.
עכשיו השאלה האמתית ואולי הקשה יותר היא מה בא לנו לאכול שיתאים למסגרת של הילדים.
בואו נעשה יחד רשימה של מאכלים אהובים ויחד נכין אותם
פלאפל, חומוס, שיפודים עוף/הודו, סלט גדול ועסיסי, פסטה בליווי רוטב טעים, תבשיל אורז, דג וצ'יפס, סדוויץ גדול ומנחם עם ממרח ומילוי בשרני טעים, רביולי, לזניה, תפוחי אדמה אפויים בליווי רטבים, קרוסטיני, פרוסות לחם במילוי מתבלים שונים, ירקות מוקפצים עם אטריות, לחם מטוגן, אומלט (חביתה משודרגת עם ירקות, עשבי תיבול ואפילו עוף או דגים אם בה לכם), ארוחת המבורגר עם כל התוספות הקציצה יכולה להיות גם עוף וגם בשר וגם פטריות, מרק מלא כל טוב עשיר ומנחם...
תתפלאו אך לילדים שלכם יש טעם טוב, נסו אותם ותראו שרק על פי הריח הם ידעו בדיוק מה טוב בשבילם, מניסיוני כאשר אני מכין ארוחה מפרגנת לי ולאורי אשתי יוצא שלא חישבתי נכון את הכמויות והילדים פשוט אוכלים לנו הכול ואנחנו מסתכלים אחד על השנייה רעבים ומתכננים מה לאכול אחרי שהילדים יסיימו לנו את האוכל.
אני אישית נוהג להסתכל על כל אדם רעב כולל על עצמי כאל ילד רעב שרוצה שהאוכל יהיה יפה, שתורגש תשומת לב, שירגישו שהאוכל נעשה במחשבה, שיהיה כיף לאכול, שיהיה טעים ובסוף שיגרום לי להרגיש טוב, לא כבד מידי, בלי תופעות לוואי מיותרות ושיהיה פשוט.
יש סיבה למה כדאי להעניק לילדנו או יותר נכון לגופם של ילדנו אוכל באיכות גבוהה, יש לנו אינטרס מאד כללי וגדול לחזק את מערכת החיסון שלהם, אני מודע לכך שחיבוק ואהבה תורמים המון למערכת החיסון אך כדי לממש את מתן האהבה לילד המתוק שלנו כדאי לו להיות ילד טוב, תלמיד טוב, בעל יכולת ריכוז גבוהה ותשומת לב לפרטים.
את כל התכונות החשובות האלו שאנו רוצים אצל ילדנו נקבל בתנאי שחוץ מאהבה וחיבוק מנחם ניתן להם מזון מלא שמכיל בתוכו את כל מה שיגרום לגוף לתפקד היטב פיזית, נפשית וחברתית.
כדי לעשות סדר בג'ונגל שם בחוץ חשוב לשים לב מה מכניסים הביתה.
אוכל צבעוני עם הבטחות שווא או אוכל חי צבעוני ועשיר בזכות היותו מגיע הישר מין הטבע.
אוכל שמגיע הישר מין הטבע שווה יותר תמיד מאוכל מעובד עם אריזות צבעוניות.

שימו לב שאם תתכננו מה לאכול ההכנה תהיה יעילה מהנה ולא מורכבת,  אני אישית מכיר מעט מאד מאכלים שאני יכול לקטלג אותם כמאוד מורכבים וזה בזכות הגיון שרכשתי במשך הזמן שהוא העיקרון המנחה שלי בקורסי הבישול, לבשל פשוט והגיוני, אוכל מורכב הוא כמו מתמטיקה כשלא מבינים את המשוואה. ברגע שמבינים את ההיגיון הכול עובד פשוט וחלק.

אולי זה מוזר ואני יכול להסכים על כך שכל מה שמעסיק ומעניין אותי חוץ מלבלות בחיק המשפחה עם אורי והילדים זה לחשוב איפה נמצא ההיגיון בתהליכי הבישול, בעזרת הניסיון והצבת השאלה "איך לפשט תהליך בישול למשוואה פשוטה והגיונית?" אני כל הזמן חושב ומנסה עוד ועוד דרכים להגיע לאותם תוצאות עם הקפדה על שמירת הערכים של חומרי הגלם והפיכתם לטעימים בזכות עצמם ללא תוספות שנחשבות בעניי לפעמים למיותרות.

לסיכום:
תפרגנו לכם מידי יום באוכל אמיתי לא מעובד באיכות גבוהה ותעשו מעט יותר ממה שחשבתם לעשות כי הילדים יואכלו לכם את כל האוכל, אם אצלנו בבית זה כך אני בטוח שגם אצלכם זה יעבוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים לפי נושאים