יום שישי, 13 ביוני 2014

כלים בשירות המטבח הביתי


ליהנות לבשל זה כמו ליהנות מהליכה או מהחיים, כדי להצליח צריך ידע ואת הכלים המתאימים.
שאלה, איך תרגישו בנסיעה במרצדס שנת 2011 עם כל השיפורים והתוספות? האם תרצו להחליף אותו ברנו שנת 82 במצב תקין?

כלים בשירות המטבח הביתי
עריכה
אני אתחיל מהסוף, כדאי לכם לקנות כלי מטבח דרכי כי כך לא תוציאו כסף מיותר על כלים יקרים שישכבו בארון וייצברו אבק מחוסר שימוש.
כשאנו נכנסים לחנות כלי מטבח, מה אנו מחפשים? כלי מטבח, אבל אילו יתאימו לנו? אולי ווק ואולי קערת פלסטיק יפה. אנחנו נקנה את מה שהחנות תרצה למכור לנו ולא תמיד את מה שאנו באמת צריכים ואפילו רוצים, עובדי החנות מיומנים במכירת כלי מטבח ולא בשימוש אתם, רוב הזמן הם עובדים בחנות, מתי יש להם זמן לבשל כל כך הרבה, אולי למעטים כן , אבל רובם חוזרים הביתה ולא רוצים לראות יותר כלי מטבח.
לסיכום חנות לכלי מטבח מומחים במכירת כלי מטבח ולא במיוחד בהתאמה של כלים לצרכים האמתיים שלכם, זו המציאות והיא בסדר אם יש לך הרבה כסף לבזבז על כלים יפים ולא תמיד שימושיים אבל אם אין לך כסף מיותר כדאי לך לבדוק מה בדיוק אתה צריך כדי ליצור את סוג האוכל שאתה אוהב.
כלי מטבח שאתם ניתן ואפשר ליהנות לבשל אוכל "מזין וטעים" עולים בדרך כלל לא מעט כסף וזה מפני שהשקיעו בהם הרבה מחשבה והשתמשו בחומרים וטכנולוגיות אשר אמורים לתת ביצועים. כלי  בישול אלה משלבים בישול אחיד בזמן קצר תוך ניצול מקסימלי של מקור החום, שימור החום ואופציה להגיע לטמפרטורות גבוהות בלי לאבד מאיכות החומר בטווח הארוך.
מלקחיים טובים וזהו מקרה יוצא דופן עולים רק 5.90 אבל ניתן להשיג גם מלקחיים בעלות  180 ₪ ויותר.
סכין שף טובה תעלה לך לא פחות מ- 500 ₪  אחרי הנחה. מי שאוהב או רוצה להתחיל לאהוב לבשל כדאי שתהיה לו אחת כזו כי רק כך אפשר להשיג תוצאות טובות במהירות ויעילות. נשמע לא הגיוני, אבל ללכת ק"מ אחד בלבד עם נעליים לא נוחות זה כן הגיוני? נכון שעד עכשיו לא ידעת שיש נעליים נוחות יותר אבל עכשיו שאתה יודע, תשקיע בך את הטוב ביותר עם מספר תשלומים ותהנה לבשל המון ארוחות בהרגשה של כיף, נעליים צריך להחליף וסכינים לא, הם יישארו אתך לאורך כל הדרך ואף פעם לא יאכזבו אותך.
קרש חיתוך טוב עולה לא פחות מ- 150 ₪ כי הוא עשוי מעץ מיוחד שלא נרתע ממים ובטיפול בסיסי נכון יישאר אתכם לפחות תקופת חיים שלמה.
יש כמה כלים בסיסים שכל מטבח צריך כדי ליצור בהנאה אוכל מזין וטעים.
במשפט זה ישנה המון משמעות שצריך לשים עליה את הלב כי זה לא מובן מאליו לבשל ועוד יותר לא מובן מאליו ליהנות לבשל, תחשבו על זה כך: זה לא מובן מאליו להגיע למקום העבודה עם רנו שנת 82 תקינה לחלוטין אך זה יותר מלא מובן מאליו להגיע עם מרצדס שנת 2011 עם כל השיפורים והתוספות הנלווים, זה כבר לא להגיע לעבודה, זה ליהנות להגיע לעבודה, זה להתחיל את יום העבודה עם חיוך לא מוסבר כל יום מחדש עד שמתרגלים אבל עד אז אני מקווה שהבנתם את כוונתי לתשומת הלב שצריך לשים ברכישת הכלים ובדרך להשתמש בהם, עוד דוגמה: מיקסר של חברת קיטצ'ן אייד ממליצים לא להשתמש בלישת הבצק ביותר מעשר דקות, זה לא אומר שאם תשתמשו ביותר מעשר דקות יקרה משהו או שכדאי להתחיל לדאוג שאחרי עשר דקות לא יקרה כלום (המיקסר ישבוק חיים או יצא לפסק זמן). אין לנו זמן מיותר, אנחנו רוצים הכול עכשיו וללא הגבלה או לפחות שלא יתלו לנו בשלט מול הפנים "יש הגבלה".
בקורס בישול "התחלה חדשה במטבח" אני לוקח את הבישול הביתי צעד אחד קדימה אל הבישול האמיתי רק עם חומרי גלם טריים, מזינים ואיכותיים ואולי 30 עד 40 שנה אחורה לזמן בו היו ממש מעט מוצרי מזון מעובדים שגם היו מיועדים לבעלי יכולת כלכלית.
לפני 30-40 שנה היה לעקרת הבית הרבה זמן לבשל, מה שלא מתאים כל כך לתקופתנו בה כולם מאוד מאוד עסוקים ואין להם זמן אפילו לדברים החשובים ביותר כמו הבריאות.
משפט מאד מצחיק , "אין לי זמן לדאוג לבריאותי" אני בטוח שלמי שאומר את זה אין מספיק כסף לדאוג לבריאותו שכשיהיה חולה.
בניגוד לרוב ספרי הבישול והאפייה שמסבירים יפה עם תמונות איך להכין את המתכונים שלהם כדי שיצליחו, הקורס בישול למתחילים נותן את ההסבר המפורט עם דוגמאות לסיבות שהופכות את השילוב של החומרים במתכון להצלחה.
מה שכמעט לא מספרים בשום מתכון הוא למה הוא מורכב כך ולא אחרת ואיך כלי בישול מסוימים יכולים לתרום להצלחה של התבשיל. מה ההגדרה להצלחה של תבשיל , את זה גם לרוב לא אומרים, איזו דרך הכי טובה לאחסן את התוצר הסופי, אילו הכנות מוקדמות יוכלו לעזור בתזמון הנוח להכנה (לחלק את ההכנה לזמנים נוחים, יש מנות שאפשר להכין מראש מרכיבים אפילו חודש לפני), מתי מתבלים ולמה, איך יודעים להתאים למתכון שדרוגים ותוספות משתנות, באילו דרכים נוספות ניתן להכין את השילוב ומה העדיפות להכנה אצל הבשלן הביתי, עוד ועוד טיפים לבשלן המנוסה והמתחיל אפשר לקבל רק בקורס הבישול למתחילים בבית הספר לאומנות הבישול "מבשלים דרך חיים" כי הקורס מתמקד בתהליך או יותר נכון בדרכים ליהנות מהתהליך שהם שני דברים שונים לגמרי, להזכירכם, לנסוע לעבודה ברנו מודל 82 במצב מכני מצוין או במרצדס שנת 2011 עם כל השיפורים והתוספות מה תעדיפו?
נחזור לכלי המטבח עם הבנה בסיסית ויסודית שקשורה לכל המקצועות והעיסוקים שקיימים היום והם התאמה, איכות, איכות ואיכות בלעדיהם לא יתכנו שיפורי ביצועים ובכלל כמעט ולא יתכנו תוצאות מושלמות כמו שאני מלמד להגיע.
אל תתפשרו, תפרגנו לעצמכם, תרשו לעצמכם ליהנות מהטוב ביותר כי רק כך תוכלו ליהנות לא רק בהכנת ארוחה אלה בכלל בכל מה שתעשו  או יותר נכון איך שתבחרו לעשות את מה שאתם עושים.
בהצלחה ולא לשכוח קונים כלים ממי שמבין בכלים ולא אצל מי שרוצה רק למכור לכם כלים.
קדימה להתחיל ללמוד לבשל, שלחו לחברים וכנסו כאן כדי שאוכל להזמין אתכם לשיעור טעימה שאחריו אי אפשר להישאר אדישים כל כך לדרך שכדאי להתחיל לבשל ולאכול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים לפי נושאים